مروری بر بهترین گجت های هوشمند خانگی ۲۰۱۹

بی بدیل پرداز: از بهترین و جدیدترین گجت های هوشمند خانگی كه امسال میلادی معرفی شده است، می توان به پریز هوشمند، كنترلگر خواب، قفل درب و تصفیه هوای هوشمند اشاره نمود كه در این گزارش به مرور مختصری بر آنها خواهیم پرداخت.
مروری بر بهترین گجت های هوشمند خانگی ۲۰۱۹
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، با عنایت به محبوبیت گجت های هوشمند خانگی، شركت های بسیاری باز در سراسر جهان بدنبال طراحی و ساخت محصولات جدید و كاربردی هستند تا بتوانند رضایت و اطمینان خاطر بیشتری را برای كاربرانشان به ارمغان بیاورند. گجت های هوشمند متعددی این روزها به كمك كاربران و مشتریان بسیاری در عرصه وسایل تكنولوژی آمده است.
از زمانی كه اسپیكرهای هوشمند به بازار تكنولوژی قدم نهادند، می توان گفت عرصه گجت های هوشمند گرفتار تغییر و تحولات مثبت بسیاری شد چونكه سپس آن ما شاهد معرفی و عرضه محصولات هوشمند بسیاری همچون زنگ در هوشمند، ترموستات و تنظیم گر دمای خانه هوشمند، پنكه هوشمند، چراغ های هوشمند و غیره بودیم.
این روزها گجت های هوشمند مختلفی در زمینه های گوناگون توسط شركت و غول های تكنولوژی همچون اپل، شیائومی، هواوی، آمازون، مایكروسافت، سامسونگ و غیره توسعه یافته و در اختیار كاربران، علاقمندان و مشتریان قرار گرفته است و به منظور تسهیل كار و فعالیت افراد و كاربران و همین طور هوشمندسازی زیرساخت های شهری و خانگی معرفی و در بازارهای جهانی عرضه می شوند.
بنظر می رسد كه خیلی از غول های تكنولوژی و شركت های فعال در حوزه فناوری با عنایت به ركود بازارهای جهانی موبایل و گوشی هوشمند در سال های اخیر، در تلاشند تا تمركز خودرا بر روی سایر حوزه ها نظیر گجت های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی بگذارند تا تغییر و تحولات جدیدی را در این عرصه به وجود بیاورند.
حالا این گزارش به مرور بهترین گجت های هوشمند خانگی در سال ۲۰۱۹ میلادی می پردازد كه در فروشگاه های آنلاین همچون آمازون باز در دسترس عموم كاربران، علاقمندان و مشتریان قرار گرفته است.
۱. نمایشگر هوشمند
نمایشگر هوشمند یكی از ساده ترین گجت های هوشمند خانگی است كه به كاربران اجازه می دهد تا از تمامی اطلاعات مربوط به گوشی هوشمند، دستگاه های الكترونیكی و سایر محصولات خود آگاه شوند.
۲. قفل درب هوشمند
قفل درب هوشمند كه بر روی درب های ورودی منزل افراد نصب می شود، قابلیت اتصال به گوشیهای هوشمند كاربران را دارد كه در صورت تلاش افراد غریبه و ناشناس و ضربه به آن، به صورت اخطار و نوتیفیكیشن بر روی گوشی آنها ظاهر شده و آنها را از ورود احتمالی سارقان و دزدان آگاه و باخبر می كند. این قفل های هوشمند همین طور بدون نیاز به كلید، تنها با اثر انگشت یا سیستم فناوری تشخیص چهره هوشمند یا احراز هویت بیومتریك باز و بسته می شوند بدین سبب احتمال نفوذ و ورود هرگونه فرد ناشناسی به خانه را به صفر رسانده و سرقت از منازل كاربران را تقریباً غیرممكن می كند.
۳. تصفیه هوای هوشمند
یكی از بزرگترین مشكلات و چالش هایی كه شهروندان در شهرهای بزرگ با آن مواجهند، آلودگی هواست و یكی از جدیدترین راهكارهای كاهش میزان انتشار و استنشاق گازهای آلاینده در محیط خانه و محل سكونت و كار، دستگاه تصفیه هوای هوشمند است كه به كاربران این امكان را می دهد بدون خاموش و روشن كردن آن، بطور خودكار و كاملاً هوشمندانه تشخیص دهد هوای محیط دارای آلودگی بوده و نیازمند تصفیه خودكار است.
۴. لامپ هوشمند
حتما تاكنون برایتان پیش آمده است كه هنگام ترك خانه و سفرهای نسبتاً طولانی، یك یا چند چراغ را در خانه روشن بگذارید. این كار اولاً هیچ گاه دزدان و سارقان را فریب نمی دهد چونكه آنها می دانند شما بطور مداوم و شبانه روزی چراغ خانه تان روشن نمی ماند و ثانیا اینكه برق و انرژی بسیار زیادی اتلاف می شود. اما الان با عرضه چراغ های هوشمند شما قادر خواهید بود به هنگام سفر، آنها را از طریق دور تنظیم كرده تا تنها در شب هنگام روشن شوند و در روشنایی روز بطور خودكار خاموش شوند. این كار عدم حضور ساكنین خانه را بسیار طبیعی جلوه داده به شكلی كه افراد غریبه و سارقان احتمالی واقعاً تصور می كنند كه خانه خالی نبوده و ساكنین آن هم در آن سكونت دارند. در ضمن، این چراغ های هوشمند از اتلاف انرژی جلوگیری كرده و به مصرف بهینه برق كمك بسزایی خواهدنمود. علاوه بر این می توان به قابلیت های دیگر لامپ های هوشمند خانگی همچون امكان تغییر رنگ نورپردازی در خانه، كمك به بهبود خواب كاربران، پخش و تغییر موسیقی به هنگام تغییر رنگ نور و كنترل از طریق دور اشاره نمود.
۵. كنترل گر خواب هوشمند
این گجت خانگی هوشمند بدون شك برای آن دسته از كاربرانی كه با مشكل كم خوابی یا بدخوابی مواجهند، بسیار سودمند و كاربردی خواهد بود به شكلی كه آنها قادر خواهند بود میزان و كیفیت خواب خودرا در طول شبانه روز بررسی نموده و بسنجند تا بتوانند خواب بهتری را برای خود به ارمغان بیاورند.
۶. اسپیكر هوشمند
اسپیكرهای هوشمند یكی از آن دسته از گجت هایی هستند كه این روزها از محبوبیت و استقبال بی نظیری از طرف كاربران برخوردار شده است. این گجت های هوشمند به كاربران امكان می دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خودرا با دستورهای صوتی كنترل كنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین خبرهای روز باخبر شوند، تایمر و زنگ آگهی برای خود تنظیم كنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار كرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال نمایند. همه این كارها بدون دخالت دست كاربر و تنها با ارسال یك پیام و دستور صوتی به اسپیكر هوشمند انجام خواهد گرفت.
۷. ترازوی هوشمند
ترازوی هوشمند به كاربران این امكان را می دهد تا بتوانند از وضعیت خود درباب میزان كاهش یا افزایش وزن و همین طور تغییرات فیزیكی دیگر همچون میزان آب بدن و عرق آگاه و باخبر شوند.
۸. پریز هوشمند
یكی دیگر از گجت های هوشمندی كه به شدت توجه كاربران محصولات تكنولوژی را به سمت و سوی خود جلب كرده است، پریز هوشمند است كه بطور خودكار قادر می باشد سپس تمام شدن و شارژ كامل گوشی و سایر دستگاه های الكترونیكی، اتصال و جریان برق را از آن قطع كند تا به باتری آن آسیبی وارد نشود.




منبع:

زمان: 14:42:47
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 3710
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل