اجرای آزمایشی شبكه ۵G در عربستان، مصر و قزاقستان

بی بدیل پرداز: شركت مخابراتی اریكسون به منظور توسعه زیرساخت های شبكه اینترنت ۵G با اپراتورهای فعال در كشورهای مصر، قزاقستان، روسیه و عربستان سعودی قرارداد همكاری امضا نموده است.
اجرای آزمایشی شبكه ۵G در عربستان، مصر و قزاقستان
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، شركت اریكسون كه همواره یكی از بزرگترین شركت های مخابراتی فعال در جهان محسوب می شود، حالا اخیرا اعلام نموده است كه قراردادهای همكاری و تفاهم نامه های جدیدی را با اپراتورهای فعال در كشورهای مصر، عربستان سعودی و قزاقستان به امضا رسانیده است تا شبكه اینترنت پرسرعت ۵G را در این كشورها راه اندازی و برقرار كنند.
از آنجائیكه اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و كنار جهان انتشار یافته و كاربران بسیاری باز در انتظار اجرای آن هستند، كشورهای زیادی با همكاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول های تكنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت اند.
اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود كه اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فراتر از آن (IMT-۲۰۲۰) شروع كرد. در نتیجه رسماً یك مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبكه موبایل آغاز شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم كه هر یك به دنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در كشورهای مختلفی همچون كره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریكا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی ها و برنامه های خود در این زمینه رونمایی می كنند.
حالا تازه ترین گزارش های انتشار یافته در جریان برگزاری كنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ بارسلون اسپانیا از آن حكایت می كند كه این شركت توانسته است قراردادهای همكاری مربوط به توسعه زیرساخت های شبكه نسل پنجم اینترنت پرسرعت ۵G را با شركت های مخابراتی مصری، قزاقستانی، روسی و عربستانی منعقد كرده است.
برمبنای همین گزارش ها كه در وب سایت telecompaper آمده است، انتظار می رود كه مرحله و برنامه آزمایشی برقراری شبكه ۵G در كشورهای مذكور تا سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ میلادی صورت می پذیرد.
خیلی از بزرگترین شركت های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوكیا، اریكسون، هواوی و غیره به شدت در حال رقابت جهت راه اندازی اولین شبكه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبكه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است كه سپس نسل چهارم شبكه تلفن همراه فعلی نمایش می شود.
كشورهای بسیاری در سراسر جهان همچون ایالات متحده آمریكا، كانادا، استرالیا، چین، كره جنوبی، ژاپن و خیلی از كشورهای اروپایی و غیره با همكاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت های گسترده ای را انجام داده اند.



زمان: 15:24:50
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4003
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل