كانادا مدیر مالی هواوی را آزاد كرد

به گزارش بی بدیل پرداز دادگاهی در كانادا روز چهارشنبه مدیر ارشد مالی شركت چینی هواوی را به قید وثیقه آزاد كرد.
كانادا مدیر مالی هواوی را آزاد كرد

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، هفته گذشته بود كه اخبار انتشار یافته از جانب رسانه ها حاكی از آن بود كه منگ وانژو، مدیر ارشد مالی شركت چینی هواوی در شهر ونكوور كانادا به افترا نقض تحریم های آمریكا دستگیر و بازداشت شده است.

مقامات امنیتی كانادا بعد از دستگیری و بازداشت مدیر ارشد مالی هواوی اعلام نمودند كه وی در دور زدن تحریم های اقتصادی و تجاری ایالات متحده ضد ایران و به صورت كلی نقض تحریم های امریكا دست داشته و به همین افترا تحویل مقامات امنیتی مربوطه در ایالات متحده آمریكا داده خواهد شد.

رویترز نوشت حالا تازه ترین اخبار و گزارش ها نشان داده است كه دادگاهی در شهر ونكوور بریتیش كلمبیای كانادا با قید وثیقه ای به ارزش ۷.۵ میلیون دلار و پایبندی به چند شرط دیگر همچون پابند الكترونیكی، منگ وانژو را كه در تاریخ اول دسامبر ۲۰۱۸ دستگیر و بازداشت شده بود، آزاد كرده است تا دولت این كشور در مورد استرداد وی به آمریكا تجدیدنظر و تصمیم گیری كند.

منگ وانگ ژو كه سمت مدیریت ارشد مالی هواوی را برعهده دارد، دختر موسس و بنیان گذار این شركت رن نژنگ فی هم هست.

پس از دستگیری وی، سفارت چین در كانادا به این خبر به شدت واكنش نشان داد و از دولت كانادا درخواست نمود كه هرچه سریع تر وی را آزاد كند.

تحلیلگران پیشتر هم برآورد كرده بودند كه این مورد در صورتیكه حل نشود، می تواند به جرقه ای برای شعله ور شدن آتش جنگ تجاری و تنش های سیاسی میان چین و آمریكا تبدیل گردد.




زمان: 15:10:11
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 3816
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: الكترونیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل