همكاری مایكروسافت و مپ باكس برای توسعه نقشه آنلاین در خودروهای خودران

بی بدیل پرداز: مپ باكس، نقشه های آنلاین خودرو اعلام نمود با همكاری مایكروسافت، اینتل و ARM قصد توسعه نقشه های نسل جدید برای خودروهای خودران را دارند.
همكاری مایكروسافت و مپ باكس برای توسعه نقشه آنلاین در خودروهای خودران


به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از خبر آنلاین، مپ باكس به صورت مستقل اپلیكیشن نقشه نمی سازد. این استارتاپ متشكل از گروهی از چند كمپانی است كه به جای رقابت با گوگل مپِ آلفابت با كمپانی HERE Technologies جزئیات نقشه را برای توسعه دهندگان نرم افزاری مهیا كرده و وارد اپلیكیشن های اصلی می كند. هم اكنون خدمات مپ باكس را می توان روی اپلیكیشن اسنپ چت و هم دلیوری بقالی آنلاین Instacart یافت.
كمپانی مستقر در واشنگتن اخیراً 228 میلیون دلار سرمایه گذاری از جانب Vision Fund متعلق به سافت بانك ژاپن و گروه DFJ Growth دریافت كرد كه به قول «اریك گاندرسن» مدیر اجرایی، آنها قصد دارند نقشه ای برای كامپیوتر (و نه انسان) درون خودرو بسازند تا فناوری خودران بتواند از جزئیات نقشه بهره مند شده و بدون خطا راهبری صورت گیرد.
مپ باكس اخیراً سیستم خویش را به روزرسانی كرده و اجازه می دهد تا راننده بتواند خطوط جاده ای و علائم محدودیت سرعت در جاده ها را آنلاین ببیند. این سیستم با استفاده از سرویس كلود مایكروسافت(Azure) مدیریت آنلاین شده تا دیتا در موقع لازم ارسال و دریافت شود. سرورهای مایكروسافت باید به قدری سریع باشند تا الگوریتم های تعریف شده را آنالیز كرده و دیتای صحیح را در زمان مناسب پیش روی راننده بگذارند.
مپ باكس به صورت جداگانه با تراشه ساز معروف، ARM برای بهینه سازی نرم افزاری بصری خودكار، همكاری كرده تا خصوصیت هایی مانند خطوط رانندگی، علائم جاده ای با استفاده از تراشه مخصوص به رسمیت شناخته شوند.
مپ باكس همینطور با واحد فناوری خودران اینتل (Mobileye) قرارداد همكاری بسته است. (Mobileye سال قبل به قیمت 15.3 میلیارد دلار توسط اینتل خریداری شد)
كمپانی Mobileye در حال ساخت پایگاه داده عظیمی از خصوصیت های جاده های مختلف در امریكا است كه روی سرورهای كلود ذخیره می گردد تا خودروهای جدید با استفاده از موبایل دیتای موردنیاز را بر مبنای شعاع 200 متری خود در كسری از ثانیه دریافت كنند. حس گرهای خودرو با دریافت دیتا و تحلیل به موقع، صنعت خودران را جلو خواهند برد.
بدین ترتیب، نقشه های آنلاین اساس كار خودروهای خودران می شوند و توسعه دهنده چنین نقشه هایی برگ برنده را در آینده بیزینس خودران خواهد داشت.

5656




زمان: 17:54:09
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4928
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: آنلاین , اپل , اپلیكیشن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل