تمرکززدایی از برنامه های توسعه فناوری از اولویت های جدی است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری:
به گزارش بی بدیل پرداز، معاون علمی رئیس جمهور، تمرکززدایی از برنامه های توسعه فناوری و گسترش آن به مناطق مختلف کشور را یکی از اولویت های جدی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برشمرد.
تمرکززدایی از برنامه های توسعه فناوری از اولویت های جدی است
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از مهر معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور طی سخنانی در اختتامیه رویداد جایزه ملی نکست در اصفهان ضمن بیان این که شرکت های دانش بنیان، آینده ساز تمدن کشور هستند، بیان کرد: سال قبل به همراه خانم دکتر حق جوی جوانمرد در حین بازدید نمایشگاهی بودیم. سوالی که از همه شرکتها پرسیدیم، اثر و قدم بعدی آنها بود. در همانجا ضرورت ایجاد برنامه ای تحت عنوان کاشتن برای آینده حس شد و ایده برنامه نکست شکل گرفت. او تمرکز زدایی از پایتخت در امتداد توسعه فناوری را امری مهم برشمرد و عنوان کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان یکی از پرافتخارترین مجموعه های علمی و فناوری کشور است. مسؤولان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که در دومین استان پیشران توسعه فناوری در کشور واقع شده با محبت وزارت علوم، به عنوان میزبان این برنامه ما را همراهی کردند که از آنان نهایت تشکر و قدردانی را داریم. وی ادامه داد: رشد و شکوفایی شرکت های دانش بنیانی که امروزه شاهد محصولات فناورانه آنان هستیم، ثمره بیست سال زحمت معاونان علمی و وزرای پیشین است. دهقانی در ادامه درگذشت آیت الله شیخ عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفت و اضافه کرد: روز گذشته یک انسان نخبه پرور و مرجع جوانان استان اصفهان را از دست دادیم؛ یاد و خاطره او را گرامی می داریم. معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اعلان اینکه در کشور ما فرهنگ این که "دگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم و دیگران بخورند" کم رنگ شده است اظهار داشت: محصول فناوری با فناوری متفاوت می باشد. ما به زیرساخت ها و سکوهایی نیاز داریم که در آنها برای آیندگان کاشته شود. وی ادامه داد: دانش بنیان های موفق که به محصول و اقتصاد رسیدند، گرما و حلاوت اقتصادی که شکل می گیرد، اهمیت توسعه فناوری و فکر کردن به فناوری را به حاشیه می برد؛ اینها دست به دست هم دادند تا جایزه نکست شکل بگیرد. در حقیقت این موارد با پارادایم مشخصی شکل گرفت. وی اظهار داشت: ما با برنامه های مختلف سرمایه گذاری می نماییم تا فناوری ها در آینده رشد کنند.
دهقانی اظهار داشت: برنامه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در توسعه فناوری های شکل گرفته در دانشگاه ها و اجرائی کردن آنست. کانال بعدی توسعه فناوری لابراتوار ها و مراکز آفرینش ملی است که در برنامه هفتم شش مورد مصوب شد. دهقانی اضافه کرد: باید زیرساخت هایی داشته باشیم که محل آفرینش در آینده باشند. شرکت های توسعه یافته فناوری آشیانه ای جز شرکت های پیشرو ندارند. وی اشاره کرد: آشیانه اول توسعه فناوری، دانشگاه است که برنامه های بنیاد ملی علم با دانشگاه ها جلو می رود. آشیانه دیگر هم لابراتوار های ملی هستند که در برنامه هفتم، تأسیس شش لابراتوار تصویب شده است. این لابراتوار ها تحت عنوان مام فناوری توسعه می یابد و تا دو سال آینده چهار مام فناوری توسعه پیدا خواهدنمود. وی با اعلان اینکه ۸۹ شرکتی که وارد رقابت نکست شدند از بالاترین ها بودند، اظهار داشت: این شرکتها محصولات خوب، جذاب و فاخری دارند، اما آنهایی که برنامه ریزی برای آینده دارند که مقرر است دیگران افتتاح کنند در این جایزه رقابت کردند. دبیرخانه تلاش کرده طرح هایی را انتخاب نماید که نگاهی به آینده دارد، آینده برای ایران عزیز.


منبع:

زمان: 09:00:38
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 311
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل