پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی صنایع حلال

ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت اعلام كرد؛
به گزارش بی بدیل پرداز، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی برای پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی صنایع حلال برای ورود به بازار جهانی و بین المللی صنایع حلال اعلام آمادگی کرد.
پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی صنایع حلال

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت با همکاری مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران سازمان غذا و دارو؛ تولیدکنندگان داخلی را برای ورود به عرصه بین المللی حوزه حلال تشویق و حمایت می کند.

با عنایت به ارتقای جایگاه صنایع حلال در بازارهای بین المللی طی چند دهه اخیر، این صنعت پیشرفت ویژه ای در بین کشورهای مسلمان و حتی کشورهای اروپایی داشته است. صنایع حلال برای اولین بار در کشور مالزی تولید و عنوان شد اما سایر کشورهای مسلمان هم به این حوزه ورود کردند و طی سالهای اخیر ظرفیتهای تولیدات این حوزه جایگاه مناسبی را در بین بازارهای جهانی به دست آورد.

ایران هم بعنوان یکی از کشورهای اسلامی از پتانسیل های خوبی در این عرصه برخوردار می باشد و تلاش دارد تا تولیدکنندگان داخلی دراین حوزه فعالیت کنند.
درهمین راستا مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی در بازدید از مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران سازمان غذا و دارو اعلام نمود: با عنایت به گسترش روز افزون حوزه حلال و اهمیت اقتصاد و صادرات کالاهای سلامت محور حلال به کشورهای منطقه ای و بین المللی، باید راهکارهایی جهت تشویق تولیدکنندگان داخلی برای ورود به این عرصه فراهم گردد.

وی درادامه تصریح کرد: با عنایت به تشویق تولید کنندگان داخلی، ایران می تواند جایگاه شایسته ای در بازار ۴ هزار میلیارد دلاری حوزه حلال داشته باشد.

قانعی اظهار نمود: در این خصوص، ستاد اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی آمادگی دارد تا حمایت مادی و معنوی خویش را از طرح ها و فرآیندهایی که منجر به افزایش ارزآوری، اشتغال زایی و رونق کسب و کارهای حلال می شوند، فراهم نماید.


منبع:

زمان: 09:27:52
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 406
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل