تبعیض نژادی در نرم افزار شناسایی صورت انگلیس

به گزارش بی بدیل پرداز فناوری شناسایی صورتی که دولت انگلیس برای تجدید یا دریافت پاسپورت عرضه کرده، تبعیض آمیز است. حال آنکه نسخه آپدیت شده آن به علت کووید۱۹ هنوز ارائه نشده است.
تبعیض نژادی در نرم افزار شناسایی صورت انگلیس

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از دیلی میل، طبق گزارشی جدید دولت انگلیس از نرم افزار آنلاین کنترل عکس پاسپورتی استفاده می نماید که نتایج آن تبعیض آمیز است. این در شرایطی است که بیشتر از یک سال قبل، نسخه آپدیت شده این سیستم عرضه شده است.
سازمان«HM Passport» انگلیس تأیید کرد نسخه ارتقا یافته سیستم شناسایی صورت هنوز به کار گرفته نشده است. سیستم شناسایی صورت بخشی از سرویس درخواست پاسپورت آنلاین است که به شهروندان انگلیسی اجازه می دهد پاسپورت هایشان را تجدید یا جایگزین کنند و بهای آنرا بپردازند.

زمانیکه این فناوری تشخیص دهد عکس آپلود شده برای پاسپورت با مقررات همخوانی ندارد، برای افراد پیام اخطار ارسال می شود. اما بررسی ها نشان داده است برخی اشتباهات این بخش با تبعیض نژادی همراه بوده است.
برای شهروندان رنگین پوست با عنایت به اندازه دهان، پیامی با محتوای «به نظر می رسد دهان شما باز است» ارسال شده است. برای برخی دیگر پیام «به نظر می رسد چشمان شما بسته است» یا «به دلیل رنگ پوست نمی توانیم طرح سر شما را با دقت مشخص نماییم.
قبل از آنکه این فناوری در سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه گردد، در بررسی رنگ پوست های بسیار تیره یا روشن گرفتار مشکل بود، اما مقامات معتقد بودند عملکرد آن به اندازه کافی کارآمد است.
این سازمان تأخیر در عرضه نرم افزار را تأیید کرده است. به نظر می آید عرضه نسخه آپدیت شده نرم افزار به علت همه گیری ویروس کرونا به تعویق افتاده باشد.


منبع:

زمان: 20:33:09
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 706
امتیاز: 0.0
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل