سرمایه گذاری یك میلیارد دلاری فیسبوك در حوزه خبر

فیسبوک متعهد شد ظرف سه سال آینده حداقل یک میلیارد دلار در صنعت خبر سرمایه گذاری کند.
سرمایه گذاری یك میلیارد دلاری فیسبوك در حوزه خبر

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، تعهد این شبکه اجتماعی برای سرمایه گذاری در صنعت خبر بعد از اعلام سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری گوگل پارسال انجام می گیرد. غولهای فناوری بر سر مدل کسب و کار و همینطور انتشار اطلاعات نادرست در پلتفرمشان زیر ذره بین رفته اند.

فیس بوک به تازگی با دولت استرالیا بر سر قانون پیشنهادی برای وادار کردن غولهای فناوری برای بستن قرارداد با ناشران و پرداخت پول به آنها بابت نمایش محتوایشان در پلتفرمهای خود، به بن بست رسیده بود. با این وجود بعد از سلسله مذاکراتی که با مقامات استرالیایی داشت و موافقت دولت استرالیا برای اصلاح قانون پیشنهادی، روز سه شنبه اعلام نمود صفحات خبری استرالیایی را برمی گرداند.

مسدود شدن موقتی صفحات خبری استرالیایی، صنعت خبر جهانی را شوکه کرد و انتقاد گسترده سیاستمداران و ناشران جهانی را به دنبال داشت.

فیس بوک در تشریح جزئیات این اقدام اظهار داشت: ممنوعیت اخبر در ارتباط با سوءبرداشت اساسی از ارتباط میان این شرکت و ناشران خبری بود. همینطور اذعان کرد بعضی از محتوای غیرخبری در زمان مسدود شدن صفحات خبری به صورت ناخواسته فیلتر شدند.

بر اساس گزارش رویترز، فیسبوک روز چهارشنبه اعلام نمود از سال ۲۰۱۸ حدود ۶۰۰ میلیون دلار در صنعت خبر سرمایه گزاری نموده است. این شبکه اجتماعی همینطور اعلام نمود با ناشران خبری در آلمان و فرانسه در مورد قراردادی برای پرداخت پول برای محتوای خبری آنها سرگرم مذاکره است.





منبع:

زمان: 12:24:30
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 511
امتیاز: 0.0
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل