رویدادی برای حمایت و جذب سرمایه از ایده های برتر فضایی

بی بدیل پرداز: با برگزاری مجموعه رویدادهای ˮایده تا جذب سرمایهˮ ستکس، ایده های برتر حوزه فضایی انتخاب و به سرمایه گذاران ارائه می شود.
رویدادی برای حمایت و جذب سرمایه از ایده های برتر فضایی
به گزارش ایسنا، مجموعه رویدادهای "ایده تا جذب سرمایه" ستکس (Satellite-based Talents Exploration) با هدف معرفی کارهای حوزه فضایی و زیست بوم کسب و کاری آن و همین طور شناسایی و توانمندسازی ایده پردازان این حوزه در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی و همین طور مشاوره و راهبری طرح ها تا مرحله ارائه به سرمایه گذاران و جذب سرمایه برگزار می گردد.
این رویداد شامل چهار بخش است و در رویداد اول که مربوط به "معرفی کارهای حوزه فضایی" است، طی آن نسبت به ارائه برنامه ها، اقدامات انجام گرفته، دستاوردهای حاصل شده و اقدامات آتی و معرفی محورهای نیازمند حمایت فکری و مالی از طرف بازیگران بخش غیر خصوصی این حوزه اقدام می شود.
رویداد دوم به "معرفی زیست بوم کسب و کارهای فضاپایه" اختصاص دارد و می خواهد به معرفی کسب و کارهای فضاپایه داخلی و خارجی و مقایسه و دسته بندی الگوهای تجاری آنها بپردازد تا مخاطبان با آشنا شدن با این کسب وکارها، آگاهی لازم برای ایده پردازی و ارائه طرح های خودرا به دست آوردند.
مخاطبین اصلی دو رویداد اول، دانشجویان، نوآوران و صاحبان ایده هستند که بعد از آن می توانند طرح های خودرا در سایت رویداد، بارگذاری کرده و بعد از ارزیابی اولیه طرح ها و اعلام بازخورد، صاحبان ایده می توانند با شرکت در دوره توانمندسازی نسبت به بهبود و ارتقای طرح های خود بمنظور ارائه به سرمایه گذار و جذب سرمایه اقدام نمایند و همزمان از مشاوره متخصصان این حوزه بهره مند شوند.
در نهایت این دوره توانمندسازی با ارائه طرح ها به داوران جهت ارزیابی شرایط جذب سرمایه تمام می شود. همین طور شرکتها و فعالان حوزه فضایی نیز می توانند طرح ها و ایده های خودرا بمنظور ایجاد یا توسعه کسب وکار مربوط، جهت جذب سرمایه در این دوره ارائه نمایند و در کنار سایر نوآوران، طرح های خودرا جهت ارائه به سرمایه گذاران آماده کنند.

رویداد سوم با عنوان "ارائه به سرمایه گذار" است که بعد از گذراندن دوره توانمندسازی و راهبری، طرح ها در رویداد نهایی با عنوان ”ارائه به سرمایه گذار“ در حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و پیگیری های لازم جهت عقد قراردادهای مربوطه صورت خواهد گرفت.

برمبنای اعلام سازمان فضایی ایران، مجموعه رویدادهای ایده تا جذب سرمایه (SaTEx) از روز چهارشنبه ۸ بهمن ماه شروع خواهد شد و تا ۳۱ تیرماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد. این رویداد (معرفی کارهای حوزه فضایی کشور) در ۸ بهمن ماه سال جاری در ایستگاه نوآوری شریف برگزار می گردد.




منبع:

زمان: 23:32:09
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 451
امتیاز: 0.0
تگهای خبر: آموزش , ارزیابی , بازی , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل