صلاحیت كیتهای سریع ایرانی یك هفته دیگر مشخص می شود

توسط وزارت بهداشت؛
به گزارش بی بدیل پرداز مدیر توسعه کسب وکار شرکت تولید کننده کیت درباب آخرین وضعیت تولید کیتهای تشخیص سریع اظهار داشت: تا هفته دیگر ارزیابی کیتها توسط وزارت بهداشت انجام و نتیجه مشخص می شود.
صلاحیت كیتهای سریع ایرانی یك هفته دیگر مشخص می شود

دکتر وحید یونسی درباب تولید کیت های تشخیص سریع کووید ۱۹ برمبنای آنتی ژن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: هم اکنون امکان تولید این نوع کیت (کیتهای سریع) در کشور وجود دارد بدین جهت مدتی پیش اعلام آمادگی برای تولید این نوع کیتها کردیم.
وی با اعلان اینکه این کیت ها به سرعت نتیجه را نشان می دهند، اظهار داشت: این کیت های سریعRapid هنوز وارد فاز تولید نشده و در حال ارزیابی از طرف وزارت بهداشت است که نهایتا تا یک هفته دیگر نتیجه ارزیابی ها از طرف این وزارتخانه اعلام می شود.
به گفته وی، به احتمال نود درصد صلاحیت تولید این کیت تا یک هفته دیگر مشخص خواهد شد که اگر صلاحیت داشت برای تولید انبوه آن اقدام نماییم.
مدیر توسعه کسب وکار این شرکت با اعلان اینکه این تست ها در کشور قابل استفاده هستند، اشاره کرد: این تست های سریع، استفاده شخصی ندارند و عمدتاً در مراکز بهداشتی، خانه بهداشت و بیمارستانها می توان از این تست ها بهره برد.
وی افزود: کاربر شخصی به هیچ عنوان نمی تواند از تست های تشخیص سریع استفاده نماید و حتما باید در مراکز مرتبط از آنها استفاده گردد.
یونسی با اشاره به کیتهایی که حالا مورد استفاده قرار می گیرند، اظهار داشت: هم اکنون علاوه بر این شرکت، دو شرکت دیگر در زمینه تولید کیتها فعالیت می نمایند و طبق آخرین آمار ۸۰ درصد تولید کیتها در کشور صورت می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه امکان تامین این کیتها در کشور توسط این شرکت وجود دارد، بیان کرد: همین طور ذخایر راهبردی کشور از این کیتها خوب است.


منبع:

زمان: 12:15:36
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 813
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: ارزیابی , تولید , شركت , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل