كرونا توسعه شبكه 5G را در اروپا و جهان عقب انداخت

بی بدیل پرداز: شیوع گسترده ویروس كرونا توسعه و برقراری شبكه ۵G را در خیلی از كشورها به خصوص اروپا به تعویق خواهد انداخت.
كرونا توسعه شبكه 5G را در اروپا و جهان عقب انداخت
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، طبق گزارش وبسایت networkworld، خیلی از كارشناسان و تحلیل گران فعال در حوزه فناوری اخیرا برآورد و اعلام نموده اند كه شیوع گسترده به ویروس كرونا یا بیماری كووید-۱۹ كه تابحال خیلی از كشورهای جهان را به شدت درگیر كرده و آنها را با بحران های گوناگونی مواجه كرده است، بدون شك راه اندازی و توسعه زیرساخت های مربوط به نسل پنجم شبكه اینترنت همراه معروف به شبكه ۵G را در خیلی از كشورهای جهان بخصوص قاره اروپا هم به تعویق خواهد افتاد؛ بگونه ای كه پیشبینی می شود برقراری آنرا حداقل به مدت دو ماه عقب خواهد انداخت.
كشورهای بسیاری در سرتاسر جهان همچون ایالات متحده آمریكا، كانادا، استرالیا، چین، كره جنوبی، ژاپن و خیلی از كشورهای اروپایی و غیره با همكاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این حوزه فعالیتهای گسترده ای را انجام داده اند.
همینطور خیلی از بزرگترین شركت های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوكیا، اریكسون، هواوی، ال جی، زد تی ای، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت جهت راه اندازی اولین شبكه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبكه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است كه بعد از نسل چهارم شبكه تلفن همراه فعلی عرضه می شود.
اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود كه اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) شروع كرد. در نتیجه رسماً یك مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبكه موبایل آغاز شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سرتاسر جهان هستیم كه هر یك به دنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در كشورهای مختلفی هستند و در این حوزه از توانایی ها و برنامه های خود رونمایی می كنند.




منبع:

زمان: 21:22:33
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 2836
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل