اپل اول شد شیائومی جای سامسونگ را گرفت

آخرین وضعیت بازار گجت ها
بی بدیل پرداز: اپل به لطف گسترش محبوبیت و استقبال كاربران از اپل واچ و ایرباد، موفق شده است در جایگاه نخست تولیدكنندگان گجت های پوشیدنی و هوشمند بایستد.
اپل اول شد شیائومی جای سامسونگ را گرفت
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، كارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی International Data Corporation اخیرا دریافته و اعلام نموده اند كه استقبال بی نظیر كاربران از ساعت های هوشمند اپل واچ، ایرپاد و هدفون های بیتس باعث شده است كه اپل از سایر شركت های تكنولوژی تولیدكننده گجت های پوشیدنی هوشمند سبقت بگیرد و در مقام نخست و برتر این لیست جای بگیرد.
همین طور صنعت تولید و فروش گجت های پوشیدنی هوشمند با رشد قابل توجهی روبه رو شده و به ركورد جدیدی دست یافته است و بنظر می رسد همانطور كه پیش تر مفسرین فعال در حوزه فناوری برآورد كرده بودند، این روند به همین منوال ادامه پیدا كند و روز به روز استقبال كاربران از این محصولات هوشمند افزایش یابد.
طبق گزارش وب سایت businessinsider، آمارها حاكیست كه فروش جهانی گجت های پوشیدنی هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی، ۸۴.۵ میلیون دستگاه بوده كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد یك رشد و افزایش ۹۴.۶ درصدی بوده است. كه بخش قابل توجهی از این رشد چشم گیر مرهون استقبال بی نظیر كاربران از گجت های شنیدنی (hearables) همچون ایرپادهای اپل، هدفون های بیتس، ایربادهای آمازون و همین طور سامسونگ گلكسی بادز بوده است.
طبق تحلیل و بررسی های موسسه تحقیقاتی IDC، این بدان معناست كه گجت های شنیدنی با رشدی ۲۴۲.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه گشته اند این در حالیست كه گجت های پوشیدنی همچون ساعت و مچ بندهای هوشمند تنها ۴۸.۶ درصد رشد كرده اند.
برمبنای جدول زیر كه در وب سایت gsmarena آمده است، پنج شركت تولیدكننده گجت های پوشیدنی و هوشمند برتر كه در سه ماهه سوم سال جاری میلادی موفق شده اند سهم قابل توجهی در بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند، به ترتیب اپل، شیائومی، سامسونگ، هواوی و فیت بیت بوده اند.


سهم اپل بعنوان دارنده جایگاه نخست این جدول، ۳۵ درصد است كه در این بازه زمانی سه ماهه ۲۹.۵ میلیون دستگاه گجت هوشمند فروخته است. این در حالیست كه سهم این غول تكنولوژی آمریكایی در سومین فصل ۲۰۱۸، فروش ۱۰ میلیون دستگاه و اختصاص ۲۳ درصد از بازار بود. رشد سالانه اپل ۱۹۵.۵ درصد اعلام شده است.
دومین جایگاه در جدول مذكور نیز به شیائومی، شركت نوظهور چینی، تعلق گرفته است كه در سومین فصل از سال جاری میلادی با فروش ۱۲.۴ میلیون دستگاه سهمی معادل ۱۴.۶ درصد از بازارهای جهان را به خود مختص كرده است. این شركت در مدت مشابه سال قبل ۷.۴ میلیون دستگاه روانه بازارهای جهانی كرده و سهم آن نیز ۱۷.۱ درصد بوده است. رشد سالانه شیائومی ۶۶.۱ درصد اعلام شده است.
سومین جایگاه نیز در این جدول به سامسونگ تعلق یافته است كه توانسته است در سومین فصل از سال جاری میلادی ۸.۳ میلیون دستگاه بفروشد و ۹.۸ درصد از سهم بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد. رشد سالانه ۱۵۶.۴ درصد اعلام شده است.
هواوی نیز بعنوان چهارمین شركت برتر تولیدكننده گجت های هوشمند در جهان، موفق شده است ۷.۱ میلیون دستگاه در این بازه زمانی بفروشد این در حالیست كه در مدت مشابه سال قبل، ۲.۳ میلیون دستگاه روانه بازارهای جهانی كرده بود. رشد سالانه هواوی در این بخش ۲۰۲ درصد اعلام شده است.
فیت بیت نیز بعنوان پنجمین شركت حاضر در این جدول، ۳.۵ میلیون دستگاه در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ فروخته كه در همین بازه زمانی سال ۲۰۱۸، نیز حدودا همین تعداد گجت هوشمند را روانه بازار كرده بود. بدین سبب رشد سالانه فیت بیت در این بخش ۰.۵ درصد اعلام شده است.




منبع:

زمان: 15:59:38
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 3914
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: اپل , تكنولوژی , تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل