نقش همراه اول در آینده ایران دیجیتال تشریح شد

به گزارش بی بدیل پرداز اپراتور اول تلفن همراه در جریان كارگاه بین المللی اتحادیه جهانی مخابرات، نقش خویش را در توسعه اكوسیستم دیجیتال كشور بیان كرد.
نقش همراه اول در آینده ایران دیجیتال تشریح شد

به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سیار ایران، مهدی غیناقی عضو هیئت مدیره و سید یاسر دیباجی مدیر كل مطالعات و توسعه راهبرد همراه اول در دومین روز از برگزاری كارگاه بین المللی «ظرفیت سازی و توسعه مهارت برای تحول دیجیتال در اقتصاد دیجیتال» كه توسط اتحادیه جهانی مخابرات و با همكاری دانشكده عملی كاربردی پست و مخابرات در تهران در حال برگزاری است، به عرضه تصویری كلان از برنامه چشم انداز اپراتور اول تلفن همراه در مقابل نمایندگانی از 12 كشور جهان پرداختند.
در این پنل به تشریح تصویری از وضعیت دسترسی و پوشش گسترده اینترنت بخصوص اینترنت تلفن همراه در ایران پرداخته و گفته شد كه شركت ارتباطات سیار ایران نقش خویش را طی پنج سال گذشته، در توسعه زیرساخت باند پهن كشور با نصب حدود 40 هزار سایت باند پهن و ایجاد پوشش 100 درصدی برای مناطق شهری ایفا كرده است.
همچنین نمایندگان همراه اول اثرات این میزان توسعه را در رشد اكوسیستم دیجیتال كشور بیان نمودند و به معرفی ابعاد و گستره اكوسیستم استارتاپ های دیجیتال ایران در حوزه های مختلف همچون حمل و نقل، مسافرت، خرده فروشی، مالی، پرداخت، بیمه، خدمات منزل و سلامت پرداختند.
نمایندگان همراه اول در جریان برگزاری این كارگاه و در فرصت داده شده برای معرفی ظرفیت های اقتصاد دیجیتال ایران، نقشی كه در آینده ایران دیجیتال برپایه مأموریت خود كه همان «تحقق رویای دیجیتال» است را هم تشریح كردند.
به این منظور همراه اول یك راهبرد متكی بر تحول دیجیتال را در سه لایه «كسب و كار اصلی»، «نزدیك به كسب و كار اصلی» و «فراتر از كسب و كار اصلی» تدوین كرده كه از راه آن به مهم ترین و بزرگترین پیشران تحول دیجیتال برای مشتریان، سازمان ها، صنایع و دولت ایران مبدل خواهد شد و همینطور در افق آن، یكی از حامیان اصلی رشد و توسعه اكوسیستم دیجیتالی ایران خواهد بود.
همچنین در این مراسم، نمایندگان شركت ارتباطات سیار ایران به معرفی یك مدل بلوغ دیجیتال كه با همكاری دانشگاه لینكشوپینگ سوئد در چارچوب یك رساله فوق لیسانس MBA تدوین شده است، پرداختند و ابعاد و مفاد آنرا تشریح كردند.
گفتنی است، سه مشاور ITU كه متخصص حوزه اقتصاد دیجیتال هستند، اداره جلسات این كارگاه را بر عهده دارند و نمایندگانی از 12 كشور طی پنج روز و در 24 جلسه تجربیات شان را منتقل می كنند.
در این كارگاه بین المللی كه از 15 تیر در تهران شروع به كار كرده و تا 19 تیر ماه ادامه دارد، نمایندگانی از برخی شركت های داخلی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور دارند و مقرر است در كنار هم، به اشتراك و گردآوری تجارب شركت های مختلف و دولت های مختلف در حوزه تحول دیجیتال بپردازند.
2121

زمان: 13:18:03
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4391
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل