فیسبوك اجازه نصب پیش فرض اپلیكیشن خودرا به گوشیهای جدید هواوی نمی دهد

بی بدیل پرداز: فیسبوك اجازه ی نصب پیش فرض اپلیكیشین را از هواوی سلب كرد. ازاین پس، هواوی نمی تواند گوشیهای هوشمند خودرا با اپلیكیشن نصب شده فیس بوك به صورت پیش فرض بازار عرضه نماید.
فیسبوك اجازه نصب پیش فرض اپلیكیشن خودرا به گوشیهای جدید هواوی نمی دهد
زومیت نوشت: بنظر می رسد هواوی روزهای پرفشاری طی می كند و پس از آن كه دونالد ترامپ آنرا در لیست سیاه تجاری قرار داد، شركت های دیگری نیز به تبع ایالات متحده به جمع تحریم كنندگان غول فناوری چینی پیوستند. بر طبق آخرین اخبار، فیس بوك اجازه ی نصب پیش فرض اپلیكیشن را روی دستگاه های جدید هواوی نمی دهد و به جمع شركت هایی پیوسته كه به همكاری تجاری با هواوی علاقه ای ندارند.
البته، كاربران گوشیهای هوشمند هواوی می توانند اپلیكیشن هایی همچون واتساپ و اینستاگرام و فیس بوك را دانلود و روی دستگاه خود نصب و به راحتی ازطریق پلی استور به روزرسانی های لازم را دریافت نمایند. فیس بوك در گفت وگویی به رویترزاعلام كرد صاحبان گوشیهای هوشمند هواوی می توانند به روزرسانی های جدید را دریافت كنند؛ ولی دستگاه های جدید فاقد نسخه ی پیش فرض نصب اپلیكیشن های واتساپ و اینستاگرم و فیس بوك هستند. اپلیكیشن های پیش نصب همچون فیس بوك برای فروشندگان گوشیهای هوشمند مهم می باشد و اپلیكیشن های كاربردی ازجمله توییتر و Booking.com نیز به صورت پیش نصب در بعضی گوشیهای هوشمند هواوی در بعضی بازارها استفاده می شود. توییتر درباره ی اخبار جدید اظهارنظر نكرده و هولدینگ Booking نیز هنوز به سؤالات خبرنگار رویترز دراین باره، پاسخی نداده است. بنظر می رسد فیس بوك به روش متفاوتی درمقایسه با گوگل، هواوی را تحریم كرده است. اواخر اردیبهشت گفته شد گوگل به همكاری تجاری خود با هواوی اختتام می دهد و به فاصله ی كوتاهی، هواوی با انتشار اطلاعیه ای به قطع همكاری گوگل واكنش نشان داد. البته، گوگل گفته بود صاحبان گوشیهای هواوی مشكلی برای دسترسی به گوگل پلی استور و دانلود اپلیكیشن و به روزرسانی نخواهند داشت؛ ولی به روزرسانی های اندروید برای كاربران گوشیهای هوشمند هواوی متوقف خواهد شد. گفتنی است دولت آمریكا مهلت ۹۰ روزه ای به هواوی داده كه در ماه آگوست تمام می شود. گوگل برای گوشیهای هوشمند فعلی هواوی، لایسنس موقتی در نظر گرفته تا بتوانند همچنان به روزرسانی های امنیتی را دریافت نمایند. افزون براین، گوشیهای هوشمند هواوی كه درحال حاضر در فروشگاه ها هنوز فروش نرفته اند یا دستگاه هایی كه هنوز به بازار عرضه یا حتی تولید نشده اند، می توانند سرویس های پیش فرض گوگل را دراختیار داشته باشند؛ اما فیس بوك در گفت وگویی با رویترز اعلام نمود اجازه ی نصب اپلیكیشن پیش فرض را به دستگاه هایی نمی دهد كه هنوز از خط تولید خارج نشده اند. بی گمان تصمیم جدید فیس بوك به اندازه ی تحریم های مطرح شده ی گوگل و ARM نگران كننده نخواهد بود. تحریم های شركت های مذكور توانایی غول فناوری چینی را در توسعه ی تراشه های خود و استفاده از سرویس های اندروید محدود می كند كه با تصمیم فیس بوك مقایسه كردنی نیست. ۲۱۲۱


منبع:

زمان: 18:32:11
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 3764
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل