آشنایی با اینترنت VDSL با سرعت دانلود بالا

به گزارش بی بدیل پرداز سرویس اینترنت VDSL با سرعت های حداقل دو تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه، همچون سرویس های ارتباطی است كه از جانب شركت مخابرات به مشتریان خانگی و تجاری ارائه می شود.
آشنایی با اینترنت VDSL با سرعت دانلود بالا
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، اینترنت VDSL مخفف Very-high-bitrate Digital Subscriber Line و روی بسترهای كابل های شبكه و یكی از استانداردهای رایج جهانی XDSL و عملكرد آن در اغلب موارد مشابه ADSL است. البته علیرغم شباهت های موجود در این زمینه، اختلافات متعددی هم وجود دارد؛ همچون این كه برخلاف ADSL از خطوط تلفن ثابت شهری برای انتقال اطلاعات استفاده نمی كند و نیاز به كابل كشی دارد.
فناوری VDSL از نزدیك ترین كافوی نوری (صندوق توزیع خطوط مشتركین كه ورودی آن فیبرنوری و خروجی آن كابل مسی است) به مشترك سرویس می دهد، ازاین رو فاصله ی كاربران از مركز مخابراتی تفاوتی ایجاد نمی كند و تمامی مشتركان یك سرعت اینترنت را دریافت می كنند اما نكته ای كه می تواند روی سرعت اینترنت تأثیرگذار باشد، كیفیت كابل های مسی و تداخل است.
البته سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیك به پنج برابر سرعت دانلود ADSL است و سرعت آپلود آن هم ۱۰ برابر ADSL است. درواقع سرعت دانلود آن از حداقل دو تا حداكثر ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود آن از ۱۶ تا ۲۲ مگابیت بر ثانیه را هم پوشش می دهد.

متقاضیان VDSL چه كسانی هستند؟
متقاضیان این سرویس، كلیه مشتریان خانگی و تجاری هستند و حداكثر میزان مجاز استفاده از ترافیك با سرعت سرویس خریداری شده، توسط اپراتورها تعیین می شود و در صورت عبور میزان مصرف مشتری از این سقف سرویس به سرعت پایه (۱۲۸ كیلوبیت بر ثانیه) كاهش خواهد یافت.
نحوه ی كسر از سطح مصرف منصفانه هنگام استفاده از سایت های داخلی و خارجی بدین نحو است كه ترافیك تعیین شده تحت عنوان سطح مصرف بر اساس ترافیك داخلی تعریف شده است. بر همین مبنا به ازای مصرف هر گیگابایت ترافیك داخلی یك گیگابایت از سطح مصرف منصفانه كم می شود اما با عنایت به هزینه بیش تری كه تأمین اینترنت خارجی دارد، به ازای مصرف هر ۲۰ گیگابایت، مشتری می تواند حداكثر ۲۰ گیگابایت ترافیك داخلی یا پنج گیگابایت فقط خارجی و یا تلفیقی از این دو را استفاده كند؛ به نحوی كه حاصل جمع كل مصرف ترافیك خارجی با ضریب چهار و ترافیك داخلی با ضریب یك برابر ۲۰ می شود.
كلیه بسته ها بر مبنای مصوبه ۲۶۶ كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی تدوین شده كه طبق آن میزان مصرف ترافیك مشتریان نامحدود و سقف مصرف بر مبنای مصرف منصفانه (FUP) محاسبه می شود. منظور از ترافیك داخلی هر ترافیك با میزبانی سرور در داخل كشور شامل سایت های داخل كشور (برای مثال دسترسی به همه سایت ها حاوی ویدئو و فیلم) است. ترافیك خارجی هم هر ترافیك با میزبانی سرور در خارج از كشور و سایت های خارج كشور (به عنوان مثال مصارف تلگرام، اینستاگرام، توئیتر، گوگل و یاهو) خارجی حساب می شود.

در صورت آخر حجمFUP چه می شود؟
در صورت آخر حجم سطح مصرف منصفانه، سرعت مشتری به سرعت پایه معادل ۱۲۸ كیلوبیت می رسد، در این حالت دسترسی مشتری به محتوای داخلی و خارجی برقرار است. سرعت سرویس مشتریانی كه در زمان درخواست تمایل خویش را به عدم كاهش سرعت بعد از آخر مصرف FUP ماهیانه اعلام نموده باشند، كاهش نمی یابد اما مشتری موظف به پرداخت هزینه مازاد مصرف FUP قرارداد می شود. ازاین رو بعد از اتمام سطح مصرف منصفانه مشتری می تواند به منظور پیشگیری از تنزل به سرعت پایه نسبت به خرید ترافیك اضافی اقدام نماید.
بر اساس اطلاعات شركت مخابرات ایران، آستانه ی مصرف منصفانه تعیین شده برای هر ماه در محصولات قابل انتقال به ماه های دیگر نیست. در سبد محصولات جدید در حالت پیش پرداخت و پس پرداخت، میزان حجم دانلود برای یك ماه بوده و به ماه بعد منتقل نمی گردد و هم چنین امكان استفاده از حجم آینده هم وجود ندارد؛ اما در صورتیكه مشتری بخواهد نسبت به خرید ترافیك اضافه كند، می تواند به وب سایت این شركت رجوع كند.
قراردادها به صورت پس پرداخت و پیش پرداخت عرضه می شوند و بعد از آخر مدت قرارداد، بر مبنای درخواست مشتری و شرایط جدید قابل تمدید است. نحوه پرداخت هزینه ها هم بدین صورت است كه پرداخت هزینه ها در قراردادهای پس پرداخت از راه قبوض تلفن ثابت و برای قراردادهای پیش پرداخت از راه سایت مخابرات مقدور است. هم چنین درباره ی درگاه های فروش و ثبت نام این سرویس و مناطق تحت پوشش آن می توان از راه تماس تلفنی ۲۰۲۰، رجوع به امور مشتریان مراكز و از راه پورتال آگاهی پیدا كرد.
جدول تعرفه های سرویس VDSL مخابرات در شكل زیر آمده است:




زمان: 14:06:18
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4420
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل