قطع دسترسی كاربران به فیسبوك

بی بدیل پرداز: به نظر می آید كه شب گذشته دسترسی خیلی از كاربران جهان به فیسبوك قطع شده بود و همین امر صدای آنها را درآورده بود.
قطع دسترسی كاربران به فیسبوك

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، شب گذشته خیل عظیمی از كاربران آمریكایی و بخش هایی از اروپا در فضای مجازی اعلام نمودند كه دسترسی آنها به فیسبوك برای ساعات طولانی از شبانه روز قطع شده بود و همین مساله هم جنجال زیادی را به پا كرد.

با اینكه هنوز علت این حادثه مشخص نشده و فیسبوك باز در واكنش به آن اطلاعیه ای صادر نكرده است، اما خیلی از كارشناسان فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری بر این باورند كه به احتمال زیاد هكرها و مجرمان سایبری به پلتفرم های مورد استفاده و سرورهای فیسبوك حمله كرده اند و به همین خاطر دسترسی خیلی از كاربران ساكن در ایالات متحده آمریكا و اروپا به حساب های كاربری خود در فیسبوك قطع شده بود.

تقریبا اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود كه شبكه اجتماعی فیسبوك درگیر بزرگ ترین رسوایی در طول تاریخ خود شد چراكه اخبار بسیاری در خصوص همكاری فیسبوك با یك موسسه تحقیقاتی به نام كمبریج آنالتیكا و افشای اطلاعات خصوصی خیل عظیمی از كاربران فیس بوكی منتشر گردید. گزارش های منتشره نشان می داد كه اطلاعات بیشتر از ۸۷ میلیون نفر از كاربران فیسبوك در این همكاری به سرقت رفته و افشا شده است.

در صورتی كه فیسبوك باری دیگر مورد حمله و نفوذ هكرها و مجرمان سایبری قرار گرفته باشد، این شبكه اجتماعی دوباره از طرف كاربران و منتقدان و همین طور دولت آمریكا و سایر كشورها تحت فشار قرار خواهد گرفت.




زمان: 13:32:49
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4334
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل