سرقت و هك اطلاعات شركت های هوانوردی توسط هكرهای چینی

بی بدیل پرداز: وزارت دادگستری ایالات متحده آمریكا اخیرا اعلام نموده است كه هكرهای چینی سالیان سال سرورهای شركت های فعال در حوزه هوا و فضا را هك كرده و به اطلاعات آنها دسترسی پیدا می كرده اند.
سرقت و هك اطلاعات شركت های هوانوردی توسط هكرهای چینی

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، با عنایت به گسترش حملات سایبری و هك وب سایت و سرورهای شركت های مختلف و نهادهای امنیتی، دولتی و حوزه های علمی حساس در جهان، حالا اخیرا پژوهشگران و محققان فعال در زمینه امنیت سایبری با همكاری وزارت دادگستری ایالات متحده آمریكا دریافته و اعلام نموده اند كه در سال های پیش هكرها و مجرمان سایبری تحت حمایت دولت چین به سرورهای شركت های هوانوردی و فضانوردی حمله و نفوذ كرده و به حجم زیادی از اطلاعات محرمانه و فوق سری آنها دسترسی پیدا كرده اند.

در این گزارش كه امروز، ۳۱ اكتبر ۲۰۱۸ میلادی تحویل وزارت دادگستری ایالات متحده داده شده است، نام ۱۰ نفر از عاملان این حملات سایبری و هكرهای چینی به چشم می خورد كه در صدر فهرست مظنونان این واقعه قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش وب سایت the verge، گفته می گردد ماموران و افسران نهادهای امنیتی و وزارت اطلاعات چین به منظور دسترسی به اطلاعات محرمانه مربوط به طراحی موتورهای توربو فن بكار رفته در هواپیماها و جت های تجاری، به سرورهای شركت های سازنده این محصولات هوانوردی حمله كرده و حجم عظیمی از اطلاعات موجود در آنرا به سرقت برده اند.

در این گزارش همینطور ذكر شده است كه هكرهای چینی از اوایل سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۵ میلادی، سرور و اطلاعات مربوط به یك شركت فرانسوی فعال در این حوزه را كه با یك شركت آمریكایی دیگر در مورد طراحی و تولید این موتورهای توربو فن همكاری می كرد، هدف حملات سایبری خود قرار داده اند و داده های حساس و محرمانه موردنظر خویش را به سرقت برده اند.

به گفته كارشناسان، هكرهای چینی به منظور ساخت و طراحی محصولات مشابه با موتورهای مذكور این اطلاعات خطیر و حساس را به سرقت برده اند.




زمان: 20:40:03
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4710
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: سایبر , سایت , هكر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل