شكایت ضد فیسبوك به علت تبلیغات كاریابی مردانه

بی بدیل پرداز: شكایت جدیدی ضد فیسبوك و 10 كارفرما در كمیسیون فرصت های شغلی برابر عنوان شد كه نشان داده است تبعیض جنسیتی ضد زنان بكار برده شده است.
شكایت ضد فیسبوك به علت تبلیغات كاریابی مردانه


به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از خبر آنلاین، شكایت كنندگان می گویند: فیسبوك روی تبلیغات كاریابی فیلتر نصب كرده و زنان قادر به دیدن تبلیغات كاریابی در بخش هایی مانند ساخت وساز، حمل ونقل و نرم افزار نیستند.
یك مورد از شكایت های مطرح شده ضد این مورد است كه تبلیغات كاریابی در فیسبوك ضد زنان بوده و اگر تبلیغی هم برای زنان وجود داشته باشد، فقط در مورد زنان جوان بوده و افراد غیر جوان را در برنمی گیرد.
«لیندا برادلی» از شاكیان می گوید: چرا من كه یك زن هستم، نمی توانم تبلیغات كاریابی را ببینم و چرا فیسبوك آن را فیلتر كرده است.
همچنین به صورت مستقیم از فیسبوك شكایت شده، چراكه به قول «گالن شروین» وكیل ارشد در ACLU، فیسبوك مكانیزمی بوجود آورده است كه كارفرمایان می توانند به صورت غیرقانونی تبلیغات خویش را بر مبنای سن و جنس تعریف كرده و منتشر كنند و تنها به آگهی و سود آن فكر می كند.
«جو آزبورن» سخنگوی فیسبوك اظهار داشت: هیچ فرصت تبعیض آمیزی در فیسبوك وجود ندارد و سیاست های تبعیض آمیز به شدت ممنوع می باشد و ما منتظر دفاع از شیوه های خود هستیم.
وقتی اكانت فیسبوك باز می كنید قادر به انتخاب جنسیت هستید و سپس پیام هایی متناسب یا گروه های خاص ارسال می گردد كه امكان دارد بخش كاریابی تبلیغات خاصی را برای گروه خاصی پست كند، البته طبق قانون كار در آمریكا كارفرمایان نمی توانند تبلیغات كاریابی را جنسیتی تعریف كنند.


5656


زمان: 12:46:55
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4692
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل