انتشار باج افزار جدید از فایل های خود پشتیبان بگیرید

بی بدیل پرداز: نوع جدیدی از باج افزار STOP با نام KeyPass در حال انتشار می باشد كه فایل های مهم شما را هدف می گیرد و بعد از قفل كردن آن ها، درخواست باج می كند.
انتشار باج افزار جدید از فایل های خود پشتیبان بگیرید
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، نوع جدیدی از باج افزار STOP با نام KeyPass در حال انتشار می باشد كه از ۱۷ مردادماه (هشتم ماه جاری میلادی) تابحال در ۲۰ كشور دنیا به صورت چشمگیری گسترش یافته است. این باج افزار فایل های مهم شما را هدف می گیرد و بعد از قفل كردن آن ها، درخواست باج می كند.

بر اساس اطلاعات دریافتی از مركز مدیریت راهبردی افتا، این باج افزار بصورت خودكار و بدون نصب برنامه ای نمایان می گردد. البته این باج افزار هیچ ارتباطی با ابزار مدیریت رمز عبور KeePass ندارد. برخی كاربران می گویند كه باج افزار بعد از دانلود و نصب كرك هایی مانند KMSpico آغاز به كار كرده است.

هنگامی كه كاربری به باج افزار KeyPass آلوده شود، فایل های وی رمزگذاری و به آن ها پسوند.KEYPASS اضافه می شود، باج افزار فایلی با نام ! KEYPASS_DECRYPTION_INFO!.txt بوجود می آورد كه حاوی متن درخواست باج و نحوه پرداخت است. اطلاعات بیشتری از چگونگی انتشار آن در دست نیست.

با توجه به نامشخص بودن نحوه گسترش این باج افزار، برای جلوگیری از نفوذ آن لازم است تا سفارش های عمومیِ امنیتی جدی گرفته شوند.كارشناسان سفارش می كنند كه حتما از فایل های خود پشتیبان بگیرید و به هیچ وجه فایل های كرك شده را دانلود و اجرا نكنید. همینطور كارشناسان امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات از كاربران می خواهند تا پیوست ایمیل هایی كه منابع نامعتبر و نامشخص برای آنان ارسال كرده اند را باز نكنند و حتما پیوست ای میل ها را اسكن كنند.

پایگاه اینترنتی ID Ransomware تاكید می كند كه لازم است تا كاربران به طور مستقیم سرویس های Remote Desktop را به اینترنت متصل نكنند و حتما از ارتباطات امن اینترنت استفاده كنند. كارشناسان همینطور به روزرسانی سیستم عامل دستگاه های كامپیوتری و موبایلی را از راهكارهای مقابله با باج افزار KeyPass می خوانند و بر استفاده از رمزعبور قوی و همینطور استفاده از رمزعبورهای متفاوت برای وب سایت های مختلف تاكید می كنند.




زمان: 12:52:33
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4389
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل