كاظمی: هنوز دادستانی كل كشور به نامه درخواست رفع فیلتر توئیتر پاسخ نداده است

به ایسنا خبر داد
بی بدیل پرداز: یك عضو ناظر مجلس در كمیته تعیین مصادیق مجرمانه با بیا اینكه هنوز دادستانی كل كشور بر مبنای نامه شش وزیر و دو عضو ناظر این كمیته برای رفع توئیتر جلسه ای تشكیل نداده است، اظهار داشت: ما امیدواریم با رفع فیلتر توئیتر تا اندازه ای ولو محدود مشكلات بوجود آمده پس از فیلتر تلگرام حل شود.
كاظمی: هنوز دادستانی كل كشور به نامه درخواست رفع فیلتر توئیتر پاسخ نداده است

محمد كاظمی در گفت وگو با ایسنا به نامه شش وزیر و دو نماینده مجلس به دادستان كل كشور برای رفع فیلتر توئیتر اشاره و اظهار نمود: ما به رییس كمیته تعیین مصادیق مجرمانه یعنی دادستانی كل كشور نامه ای نوشته ایم و در آن درخواست رفع فیلتر توئیتر را داشتیم كه هنوز جوابی به ما داده نشده است.

وی در توضیح دلیل نگارش چنین نامه ای، اظهار داشت: توئیتر امكانی است كه مردم می توانند از آن استفاده كنند البته می توان یكی از دلایل نگارش این نامه را فیلتر تلگرام هم عنوان نمود.

كاظمی در عین حال امكان استفاده از تلگرام و توئیتر را متفاوت دانست و اظهار داشت: نمونه ای از تاثیرات توئیتر را می توان در پیام مقام معظم رهبری با استفاده از توئیتر به جوانان اروپایی عنوان نمود كه بسیار از آن استقبال شد. اكنون هم خیلی از مقامات و شخصیت های نظام از توئیتر استفاده می كنند؛ بنابراین لازم است این امكان خوب برای همه جوانان و مردم فراهم گردد تا شاید بتوان حتی در اندازه محدودی فیلتر تلگرام حل شود.

وی در انتها اظهار داشت: انتظار ما این است كه به این نامه پاسخ مثبت داده شود و به دنبال آن دادستانی كل كشور جلسه ای برای رفع فیلتر توئیتر برگزار كند كه هنوز این جلسه تشكیل نشده است.

چندی پیش شش وزیر شامل وزرای آموزش و پرورش، علوم، اطلاعات، دادگستری، ارشاد و ارتباطات و دو عضو ناظر مجلس نامه ای به دادستانی كل كشور برای رفع فیلتر توئیتر نوشتند.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان كل كشور عصر روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: روز گذشته با دو نامه مواجه بودیم كه تعدادی از وزاری عضو كارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه عرضه كردند. یك نامه جهت رفع فیلتر از توئیتر و طرح در كارگروه بود و نامه دوم هم با شش امضا مرتبط با رفع فیلتر از دو سامانه دیگر بود.
وی اضافه كرد: این دو سامانه قبلا در كمیته مطرح و فیلتر شده بود اما توئیتر به باعث دستور قضایی فیلتر شده و به همین جهت قابلیت طرح در كارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را ندارد و در نتیجه مطرح نخواهیم كرد.
منتظری ادامه داد: مادام كه شرایط توئیتر مثل گذشته باشد، دستور قضایی به استقامت خود باقی است.






زمان: 20:06:33
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4505
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: تلگرام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل