سرقت اطلاعات از اسنپ چت

به گزارش بی بدیل پرداز یك مقام امنیتی انگلیسی اخیرا اعلام نموده است كه هكرها به بیش از ۵۵ هزار حساب كاربری در شبكه اجتماعی اسنپ چت نفوذ و حمله كرده اند و اطلاعات آنها را به سرقت برده اند.
سرقت اطلاعات از اسنپ چت

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت the verge، در اواخر ماه ژوئیه سال قبل ۲۰۱۷ میلادی بود كه مدیر مهندسی اپلیكیشن اسنپ چت در ایمیلی به تیم متخصصان امنیتی این شركت از یك ضعف امنیتی و صدمه پذیری جدید و خطرناكی نوشت و اخطار داد كه این امر می تواند امنیت و حریم شخصی كاربران اسنپ چت را به مخاطره بیندازد.

حالا یك مقام امنیتی در انگلستان اعلام نموده است كه تعداد ۵۵ هزار و ۸۵۱ حساب كاربری در این شبكه اجتماعی توسط یك حمله سایبری و وب سایت فیشینگ تحت عنوان klkviral.org هك شده اند و نام كاربری و پسورد های كاربران را به سرقت برده اند.

گفته می گردد این حمله سایبری و هك از جانب مجرمان سایبری مستقر در جمهوری دومینیكا صورت گرفته است. همینطور گزارش های انتشار یافته حاكی می باشد كه اطلاعات خصوصی خیلی از كاربران بعد از هك شدن، برای مدتی برروی وب سایت مذكور و در معرض دید عموم مردم قرار گرفته بوده است.

بر اساس آنچه كه افراد آگاه و آگاه از این مساله عنوان كرده اند، یك پیام توسط هكرها به صورت كاملا تصادفی و اتفاقی به كاربران در اپلیكیشن و شبكه اجتماعی اسنپ چت فرستاده شده است كه در صورت باز كردن و كلیك كردن برروی این پیام های آلوده، لینك وب سایت مذكور بلافاصله برروی صفحه نمایش گوشی و كامپیوتر كاربران ظاهر شده و آنها را مستقیما به این وب سایت فیشینگ متصل می كند. بلافاصله بعد از اتصال، حساب كاربری آنها هك شده و نام كاربری و پسورد (كلمات عبور) كاربران قربانی هم به سرقت برده می شده است.

البته هنوز معلوم و مشخص نشده است كه دقیقا از چه زمانی هكرها آغاز به سرقت اطلاعات شخصی و پسورد كاربران كرده اند اما بلافاصله بعد از آنكه گوگل دریافت كه هكرهای وب سایت مذكور، اقدامات غیرقانونی و فیشینگ انجام می دهند، وب سایت klkviral.org را مسدود و بلاك كرد، به گونه ای كه در نتایج جست وجوهای هیچ كاربری دیده نمی گردد و وب سایت آن هم به دلایل امنیتی و قانونی غیرقابل دسترس شده است. اما آسیبی كه كاربران این شبكه اجتماعی از آن متحمل شده اند، همچنان باقی مانده است.




 

زمان: 13:38:36
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4253
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , سایبر , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل