تقی پور: ظرفیت پهنای باند کشور به اندازه کافی افزایش نیافته است

بررسی كیفیت اینترنت
به گزارش بی بدیل پرداز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش روزانه نیاز به پهنای باند در کشور، اظهار داشت: متاسفانه ظرفیت شبکه ها به اندازه کافی افزایش پیدا نکرده است و به تعبیری همان مشکلی که در مشکل برق داریم و به خوبی مشهود است متاسفانه در این زمینه به طور نامشهود داریم.
تقی پور: ظرفیت پهنای باند کشور به اندازه کافی افزایش نیافته است
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، رضا تقی پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع درباره ی بررسی کیفیت اینترنت و فاکتورهای در رابطه با آن با رویکرد چالش های به وجود آمده برای افراد و کسب وکارهای مجازی اشاره کرد: اصلی ترین دلیل مشکلات موجود در دسترسی شهروندان به شبکه اینترنت، استهلاک زیرساخت های موجود و عدم سرمایه گذاری کافی طی ۱۰ سال قبل در این حوزه می باشد.
وی ادامه داد: از آنجا که برابر آمارها روز به روز نیاز به پهنای باند درحال بالا رفتن است، متاسفانه ظرفیت شبکه ها به اندازه کافی افزایش پیدا نکرده است و به تعبیری همان مشکلی که در مشکل برق داریم و به خوبی مشهود است متاسفانه در این زمینه به طور نامشهود داریم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به کاهش سرمایه گذاری در عرصه اینترنت اظهار داشت: نیاز است که برای افزایش سرمایه گذاری در این زمینه تدابیری همچون اصلاح تعرفه و ارائه مشوق هایی برای بخش غیر دولتی اندیشیده شود. همین طور در عرصه امنیت شبکه سایبری کشور به سبب عدم سرمایه گذاری کافی و مناسب، شاهد افزایش بی سابقه حملات اینترنتی مقابل شبکه ملی اطلاعات و شبکه سایبر ملی هستیم که آمار این حملات بی سابقه است.
تقی پور در آخر با تأکید بر لزوم سامان دهی وی پی ان ها اظهار داشت: امروز صاحبان اصلی شبکه های وی پی ان و فیلتر شکن از این ابزارها به عنوان بدافزار استفاده می نمایند و با تولید پهنای باند مزاحم، سبب اشباع شدن شبکه در ساعات اوج استفاده و سبب اشغال پهنای غیر واقعی می شوند؛ دراین زمینه نیز باید تدبیری اندیشیده شود تا یا سرمایه گذاری مناسب در عرصه امنیت که بیشتر توسط دولت باید صورت بگیرد، امیدواریم این مشکلات برطرف شود.




منبع:

زمان: 10:19:57
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 269
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل