توانمندی فناوران در تامین نیاز کشور به بذرهای اصلاح شده

بی بدیل پرداز: یکی از شرکت های دانش بنیان توانسته است قسمتی از نیاز کشاورزی کشور به بذرهای اصلاح شده را با تولیدات داخلی تامین کند.
توانمندی فناوران در تامین نیاز کشور به بذرهای اصلاح شده

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، علیرضا سبحانی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با اعلان اینکه این مجموعه تامین کننده بذرهای اصلاح شده است، اظهار داشت: این شرکت نخستین بذرهای اصلاح شده خربزه را در کشور تولیدکرده است و هم اکنون دارای مجوز رسمی و انحصاری تولید بذر خربزه اصلاح شده خاتونی و خربزه درگزی از موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر است.
سبحانی با اشاره به تنوع بذرهای اصلاح شده تولیدی در این شرکت دانش‎بنیان، افزود: همچون این بذرها می توان به خربزه، پیاز، تیل سبز، لوبیا سبز، هندوانه آجیلی و ذرت شیرین اشاره نمود.
این فعال حوزه فناوری ضمن اشاره به عملکرد و خصوصیت کیفی برتر، قیمت مناسب تر، پشتیبانی و مشاوره در مقایسه با ارقام وارداتی اظهار داشت: کیفیت مطلوب میوه، شبکه بندی، رنگ مناسب یکنواختی، بازارپسندی از مهم ترین خاصیت های محصولات دانش بنیان این شرکت است.
سبحانی با اشاره به نمایندگان و عاملین فروش، سفارش های انجام شده توسط شرکت و حلقه کسب وکار به وجود آمده اشتغالزایی انجام شده توسط این مجموعه را بسیار بالا دانست.
مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با تأکید بر این که حمایت های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری منجر به رشد شرکت های دانش بنیان و خلاق می شود عنوان کرد: حمایت های آن معاونت در جلوگیری از ورود بذرهای خارجی، جلوگیری از تولید بذرهای بدون مجوز و تقلبی، در نظر گرفتن تسهیلات مالی و ارائه وام بمنظور توزیع بذر بین کشاورزان در رونق شرکت های دانش بنیان بسیار موثر است.

زمان: 14:21:25
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 387
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: تولید , شركت , فناوری , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل